نشتی روغن هیدرولیک

علائم نشت مایعات در خودرو ( نشتی روغن هیدرولیک فرمان ) به راحتی  قابل تشخیص بوده و چک نمودن میزان روغن فرمان هیدرولیک در بازه های زمانی معین امری بسیار ضروری  است. اگر شما نیز در هنگام چرخاندن فرمان خودرویتان شاهد شنیده شدن صدای غژ غژ هستید، باید خدمتتان عرض کنیم که این موضوع یکی از نشانه‌ای پایین آمدن سطح روغن فرمان هیدرولیک خودروی شما می باشد و باید حتما این موضوع را پیگیری کنید.

پمپ هیدرولیک09120727242

در دنیای امروزی در اکثر خودرو ها از سیستمی به نام سیستم فرمان هیدرولیک استفاده می شود و این موضوع به راننده خودرو اجازه می دهد تا بدون کمترین زحمتی، بتواند فرمان اتومبیل خود را بچرخاند. این سیستم بسیار کاربردی از قسمت های مختلفی مانند: یک چرخ دنده و یک پنیون که به چرخ‌ های جلو متصل بوده و یک پنیون و یک پیستون در داخل پنیون تشکیل شده است. پیستونی که در درون پنیون تعبیه شده است، توسط روغنی که پمپ فرمان هیدرولیک آن را فشرده کرده است، به حرکت در می آید و به چرخیدن غربیلک فرمان کمک بسیار زیادی می کند.

جعبه فرمان09120727252

روغن فرمان هیدرولیک به رنگ قهوه ای مایل به قرمز می باشد و حالتی بسیار رقیق دارد و در مقایسه با روغن گیربگس اتوماتیک، بویی بسیار زننده و متمایزی دارد.

نشتی در مدار هیدرولیک فرمان می تواند به دلایل مختلف اتفاق بیفتد.از جمله این علل می توانند شل بودن اتصالات،ایراد و خرابی در کاسه نمدها،خرابی و پوسیدگی اورینگ ها،ترک داشتن شیلنگ های رابط،واشر و دیافراگم پمپ هیدرولیک،شکستگی مخزن هیدرولیک،اورینگ های شیر  فرمان و….باشد.

پمپ هیدرولیک 206

از کجا بفهمیم روغن ریزی از کجاست؟

اگر روغن ریزی خودروی شما از نزدیک رادیاتور و سمت شاگرد باشد این به معنی روغن ریزی از ناحیه پمپ هیدرولیک و یا شلنگ های فشار قوی و یا فشار ضعیف متصل به آن است.

در این حالت در صورت عدم رفع روغن ریزی فرمان هیدرولیک به دلیل نشت روغن بر روی آلترناتور یا دینام امکان سوختن دینام به دلیل داغ شدن بیش از حد وجود دارد که باید به سرعت مخصوصا در فصل تابستان رفع ایراد شود تا از عواقب بعدی جلوگیری شود.

اگر روغن ریزی از ناحیه ی چرخ سمت شاگرد باشد و رنگ روغن متمایل به سیاه باشد احتمالا روغن ریزی خودروی شما از ناحیه ی کاسه نمد های سر میل لنگ و یا کاسه نمد میل سوپاپ است.

((تبدیل خودروهای دنده معمولی به اتوماتیک))

((تعمیرات تخصصی گیربکس اتوماتیک))

((روغن ATFچیست؟))

اگر روغن ریزی خودروی شما از وسط موتور گیربکس باشد و در ناحیه ی وسط کاپوت ریزش داشته باشد،این به معنی روغن ریزی از ناحیه ی کاسه نمد ته میل لنگ و یا کاسه نمد توربین گیربکس اتوماتیک است که در این حالت باید گیربکس برای رفع عیب پائین آورده شود.

اگر روغن ریزی از ناحیه ی عقب موتور و نزدیک چرخ سمت شاگرد باشد.احتمال روغن ریزی از کاسه نمد پلوس و یا از ناحیه ی جعبه فرمان وجود دارد.

شما عزیزان می توانید سوالات خود را در رابطه با نوع نشتی روغن موتور،گیربکس،هیدرولیک فرمان و همچنین مشاوره در جهت روغن گیربکس اتوماتیک،گنجایش روغن گیربکس اتوماتیک،زمان تعویض روغن گیربکس اتوماتیک،حجم روغن گیربکس اتوماتیک و ...در قسمت نظرات در پایین صفحه درج نمایید.

تعمیر جعبه فرمان09120727242

تعویض روغن گیربکس اتوماتیک با دستگاه

مرکز تخصصی تعمیرات گیربکس اتوماتیک

ستارخان،جنب آتشنشانی،خیابان نیرو

مهندس معصومی 09120727242

معتمد                09120727252