تعویض روغن گیربکس اتوماتیک ال نود

گیربکس اتوماتیک نصب شده بر روی خودروی ال نود به نام تجاری AL4معروف است که بر روی خودروهای ال نود،مگان،رنو داستر،206 و 207 اتوماتیک و....نصب شده است.

بهترین زمان تعویض روغن گیربکس اتوماتیک ال نود

با توجه به توصیه ی کمپانی سازنده گیربکس اتوماتیک یعنی شرکت های پژو سیتروءن و رنو ،بهترین زمان تعویض روغن گیربکس اتوماتیک ال نود بین کیلومتر های 40.000 تا 50.000 با توجه به شرایط رانندگی و محل تردد خودرو و نحوه ی استفاده است.(برای مثال در شهر های پر ترافیک به دلیل بالا رفتن ساعات کاری موتور و گیربکس به صورت درجا و عدم تغیر وضعیت کیلومتر شمار باید روغن گیربکس در تایم زودتری تعویض گردد)

.

Renault l90 automatic transmission oil

نوع روغن گیربکس اتوماتیک ال نود

با توجه به نوع گیربکس نصب شده بر روی خودروی ال نود اتوماتیک بهترین روغن پیشنهادی روغنAL4 می باشد که درجه حرارت آن مناسب گیربکس نصب شده است.(به هیچ عنوان روغن های SPIII و SP IV که درجه حرارت بخار پائین تری دارند در گیربکس اتوماتیک ال نود استفاده نشود).

.

نحوه تعویض روغن گیربکس اتوماتیک ال نود

بهترین شیوه جهت تعویض روغن گیربکس اتوماتیک ال نود استفاده از دستگاه ساکشن است،که تنها در اینصورت است که روغن بصورت کامل تخلیه شده و موجب نرمی در تعویض دنده ها و افزایش شتاب خودرو می شود.

در صورتی که تعویض روغن بصورت دستی انجام بگیرد به دلیل اینکه تنها نیمی از روغن تخلیه می شود و با مخلوط شدن روغن نو و قدیمی به سرعت روغن جدید خاصیت خود را از دست می دهد لذا به هیچ عنوان تعویض روغن بصورت دستی توصیه نمی شود.

.

 

بیشتر بخوانید:تبدیل خودروهای دنده معمولی به دنده اتوماتیک

.

بیشتر بخوانید:تعمیرات تخصصی گیربکس اتوماتیک ال نود

.

فلکه اول صادقیه به سمت توحید جنب آتشنشانی،خیابان نیرو،تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک

مهندس معصومی 09120727242

معتمد                09120727252