تعویض روغن گیربکس اتوماتیک بسترن

دوستان با توجه به گیربکس نصب شده بر روی خودروی بسترنB30 یا بسترنB50 که از نوع 6سرعته ی آیسین ژاپن میباشد و جزء بهترین گیربکس های موجود در بین خودروهای چینی است و به ندرت این گیربکس ها با مشکل فنی مواجه می شوند و در نتیجه تنها نکته ی نگهداری از این گیربکس تعویض به موقع روغن گیربکس اتوماتیک خودروی بسترن و مهم تر از آن انتخاب صحیح نوع روغن مورد استفاده است.

.تعویض روغن بسترنb50

نوع روغن گیربکس اتوماتیک بسترن

با توجه به 6 سرعته بودن گیربکس اتوماتیک بسترنB30 و بسترنB50 بهترین فرمول و در واقع فرمول توصیه شده ی شرکت سازنده استفاده از روغن ATF با فرمول SP IV می باشد.

..

گنجایش روغن گیربکس اتوماتیک بسترن

گنجایش روغن گیربکس اتوماتیک بسترن B30 و گیربکس اتوماتیک بسترنB50 معادل 6.4 لیتر است که در صورت تعویض روغن با دستگاه شما به 7 لیتر روغن نیاز دارید و در صورتی که کار تعویض روغن گیربکس بسترن را بصورت دستی انجام دهید به4 لیتر روغن نیاز است.

بهترین نوع روغن گیربکس اتوماتیک بسترن

با توجه به گستردگی روغن هایATF موجود در بازار ایران و متاسفانه وجود روغن های تقلبی حتما در انتخاب برند و همچنین فروشگاه منتخب دقت لازم را به خرج دهید چرا که استفاده از روغن های تقلبی به دلیل دمای بالای کارکرد گیربکس اتوماتیک به مرور روغن تقلبی را از حالت طبیعی خارج و به حالت گیریس در می آورد و در اینطورت به دلیل گرفتگی فیلتر و افت فشار روغن در گیربکس اتوماتیک صفحات و کاسه کلاچ های مربوطه سوخته و هزینه های سنگینی را به شما تحمیل می کند.

.روغن راوینول آلمان گیربکس بسترن

بهترین روش جهت تعویض روغن گیربکس اتوماتیک بسترن

به طور کلی جهت تعویض روغن گیربکس اتوماتیک بسترن دو روش وجود دارد روش اول به صورت دستی و روش دوم با استفاده از دستگاه ساکشن یا شستشوی گیربکس اتوماتیک.

در روش اول تنها نیمی از روغن موجود در گیربکس اتوماتیک تخلیه شده و نیمی دیگر در داخل قطعه ی توربین یا تورک کنورتور باقی می ماند،این مدل تعویض روغن گیربکس بسترن به دلیل اینکه روغن نو با روغن قدیمی مخلوط شده به سرعت روغن نو خاصیت خود را از دست می دهد و لذا پیشنهاد ما شیوه ی دوم یعنی تعویض روغن گیربکس اتوماتیک با دستگاه ساکشن می باشد.

در روش تعویض روغن گیربکس اتوماتیک بسترن با دستگاه با توجه به کانکتور متصل شده به گیربکس اتوماتیک،عمل تعویض روغن در حالت موتور روشن و با استفاده از شلنگ های تزریق روغن نو و تخلیه ی روغن قدیمی صورت می گیرد،عملکرد این دستگاه بسیار شبیه به دستگاه دیالیز خون است و باعث تخلیه ی کامل روغن گیربکس اتوماتیک بسترن  بدون مخلوط شدن با روغن قدیمی را می دهد.

انتخاب سرویس کار برای روغن گیربکس بسترن مهمه؟؟؟؟

گیربکس 6 سرعته ی بسترنB50 و بسترنB30با توجه به نوع طراحی خنک کننده ی روغن گیربکس اتوماتیک بر روی گیربکس قرار دارد و لذا جهت تعویض روغن گیربکس اتوماتیک با دستگاه نیاز به باز شدن خنک کننده ی روی گیربکس و نصب کانکتور دستگاه می باشد و نکته بسیار مهم در انجام این کار نصب صحیح خنک کننده ی روی گیربکس بعد از انجام کار سرویس روغن است که در صورت نصب اشتباه خنک کننده موجب نشت شدید روغن از این قسمت خواهد شد.

.

ما در مجموعه ی بیمارستان خودرو با توجه به ارائه ی خدمات تخصصی در زمینه ی تعمیرات گیربکس های اتوماتیک کار تعویض روغن گیربکس اتوماتیک بسترن را هم بصورت تخصصی با استفاده از روغن توصیه شده ی شرکت سازنده و دستگاه تمام اتوماتیک انجام میدهیم.

.

ستارخان،جنب آتشنشانی،خیابان نیرو،تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک

مهندس معصومی 09120727242

.تعویض روغن گیربکس اتوماتیک09120727242